16 Eylül 2013 Pazartesi

Kürtçe eğitim önce Kürtlerin işidir!

Kürtçe eğitim önce Kürtlerin işidir!

Günümüzde Kürt sorununun çözümü Kürdistan'ın her dört parçasında iç içe geçmiş durumda. Ortadoğu'da bundan sonra Kürt iradesinin yer almayacağı bir siyasal gerçeklikten söz edilemez. Kürtler bugünkü siyasi etki düzeyine nasıl bir çabayla ulaşmışlarsa, özgür ve özerk bir yaşamın inşasını da yine kendileri, hem de daha büyük bir toplumsal çabayla gerçekleştirecekler. Bu anlamda anadilde eğitimi de, özerk yönetimlerin inşasını da yine kendi çabaları belirleyecek; kimse onlara bir şey bahşetmeyecek!..Son yıllarda özellikle de okulların açılacağı dönemlerde Kürtçe anadilde eğitim talebiyle yoğun etkinlikler düzenleniyor. Bu eğitim yılına ilişkin TZP Kurdî boykot kararı aldı. KCK ile Kuzey Kürdistan Birlik ve Çözüm Konferansı bileşenleri de bir haftalık okul boykotu kararına destek verdi. Ayrıca, bugün Kuzey Kürdistan'ın hemen her kenti ve kasabasında kültür ve sanat merkezleri oluşturulmuş durumda. Ancak bu etkinlikler ve geliştirilen kurumların, anadilin öğretilmesi, bunun için eğitmen yetiştirilmesi, eğitim materyallerinin geliştirilmesi ve halkın anadilde eğitime motive edilmesi konusunda elle tutulur bir sonuç ortaya çıkaramadığı görülüyor. Nitekim birçok dil ve kültür kurumunun işlevsizlikten kapalı olduğu da herkesin bildiği bir gerçek. Yani devlet, Kürtçeyi folklorik bir figür gibi ele alıp kamulaşmasını engellemeye çalışırken, Kürtlerin etkinlikleri ise devlete alternatif olarak, Kürtçeyi toplumsal yaşamda etkili kılmaktan uzak…Bu sonucun, devletten beklentili olma yaklaşımıyla bire bir ilgili olduğu görülüyor. Yalnızca talep etmek, imza toplamak ve okulları boykot etmek belki konuyu gündemleştirmek ve iktidar üzerinde bir baskı oluşturma anlamında etkili olabilir ama tek başına Kürtçe anadilde eğitimi getirmez. AKP Hükümeti, bundan sonra da Kürtçe anadilde eğitimi engellemek için her tür cambazlığı yapmaya ve Kürtleri oyalamaya devam edecek. Bu açıdan, Kürtçe anadilde eğitim, devlete adım attırma çabasının yanısıra, ancak Kürtlerin bizzat işi ele almaları ve eğitmenler yetiştirip kendi alternatif eğitim kurumlarını işlevli kılmalarıyla gelişecek… (kaynak yeniözgürpolitika.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder